Űrben játszott popzene - Bemutatkozik a Spacesh!t - BackstageBass

Írta: borso.

Űrben játszott popzene - Bemutatkozik a Spacesh!t

2012.07.12. 14:24

sh_.jpg

Spacesh!t

A spacesh!t zenei hozzáállása nem különbözik a tagok világlátásától. A meggyőződéses hit helyett a befogadás iránti belső igény határozza meg a zenei koncepciót. Ez olyan stiláris függetlenséget eredményez, melyet a budapesti Exit magazin cikkében így fogalmazott meg: “Eklektikus, magával ragadó és perfekt módon összerakott popzene ez az ihletett, invenciózus fajtából. Táncos és okos egyszerre. Egyformán jól tud buliztatni és elgondolkodtatni. A hatások között ugyanúgy ott van a Daft Punk, mint mondjuk a Pink Floyd, Jean Michel Jarre és a space rock úgy általában, ugyanakkor az alapok komoly electrotöltetet is kaptak. A spaceh!ttel a hazai pop végre az űrkorszakba lépett.” A banda Plan At Earth – Watch For The Fight Scene Between The Alien And The Cow című lemeze decemberben jelent meg.

www.spaceshit.info

www.facebook.com/spaceshit

www.soundcloud.com



Könyvek


Derrick Lomax Jr.

Leggyakrabban életrajzi, zene/művészettörténeti, tudományos vagy filozófiai témájú könyveket olvasok. John Gribbin- Schrödinger Macskája című könyvét szeretném már végre végigolvasni, Gery Herman – Rock ’n’ Roll Babylonját épp most olvasgatom, de Popper Péter, Müller Péter elmélkedéseit is előszeretettel forgatom a kezemben és a fejemben. Nemrég kaptam egy Hankiss Elemér könyvet is (Az ezerarcú én), ott vár a polcon.    

Bob Gordon

Egy nagy hiányosságomat, a Good Omenst a napokban pótoltam, és közben rengeteget nevettem! A legnagyobb, Bradbury elment, így újra előkerültek a novellái. Meg A Sárga Nyíl Pelevintől.

Tony Tornado

Mostanában elsősorban a könnyedebb regényeket szeretem. Rejtő Jenő, Asimov újra előkerültek. 



Nick Domino

Huxley - Szép új világ



Filmek


Derrick Lomax Jr.

Legyen elgondolkodtató, vagy vicces, vagy akár mindkettő egyszerre.  
 



Bob Gordon

Szeretem a befelé forduló, helyzet-, lételemző filmeket. Ilyen a Stalker is, amit a napokban néztem meg. A barbárok a kapuknál-t a közelmúltban újra beraktam. Sajnos nagyon sok az ostobaság, üres fecsegés és kevés a gondolat körülöttünk. S hogy a lényegre tudjunk fókuszálni, ahhoz kellenek az ilyesfajta inputok.

Tony Tornado

Az új sci-fiket nagyon vártam, a Prometheus-t a premier előtti vetítésen nézhettem meg, tetszett a Lopott idő is, de pl. jól szórakoztam a napokban az Iron Sky című vígjátékon is. Nem is értem, miért húzták le sokan ezt a fimet, szerintem ötös paródia :) 


Nick Domino

Alien 



Kocsma, klub, étterem


Derrick Lomax Jr.

Klub esetében inkább az esemény és az azon résztvevők amik fontosak számomra. Éreztem már nagyon jól magam szar klubban és rosszul jó helyen. Ez mindig az ott lévő arcokon és a személyzeten múlik. Nincsenek törzshelyeim, mert nagyon nem bírom a monotóniát, és ha valahol egy hónapon belül negyedszer vagyok, már máshová vágyom, viszont néhány hét elteltével szinte garantáltan visszajárok.
 
Ha csak sörözni megyünk, szeretem, ha számomra új, finom söröket ihatok. A belgák és a csehek viszik a pálmát nálam, illetve nyáron nyilvánvalóan a kerthelyiségek. Még akkor is, ha a sörkínálat nem túl rendhagyó. Ez utóbbiból a Bobekben ücsörögtem mostanában, a Kertemben, Pántlikában (itt a sör mellé a babgulyás remek!), de az Egyetem téren is szívesen iszok hazafelé egy-egy sört vagy fröccsöt.
 
Kaja szempontjából inkább a könnyebb ételeket kedvelem. Az egyszerű olasz ételek és a thai kaja mindig jöhet. A sajtoknak nagy rajongója vagyok.

Bob Gordon

A legjobb helyeknek nincs nyitva tartásuk, nincs cégér se, csak egy csengő. Bemész és tuti normális emberekkel találkozol! A nyilvános helyek közül a legjobb klub az R33, a legjobb kocsma pedig a Kisbüdös a Dohány utcában.

Tony Tornado

Kocsma szinten leginkább a cseh-sörözők érdekelnek. Ezek picik, tehát nem azok a helyek, ahol ott vannak azok, akiknek "ott kell lenniük mindenhol", itt általában az a lényeg, hogy jó sört adnak. A Nyugati pályaudvar közelében és - tegnapi felfedezés - a Magyar Rádió közelében is van egy pici hely, ahol nagyon jó cseh sört mérnek, sőt már a következő placc is megvan, amit megnézek, a Rákóczi tér környékén szintén egy cseh söröző, a társadalmi érintkezést szolgáló kocsmák közül az Anker. A klubokkal bajban vagyok, igazából nincs kedvencem. Mivel ritkán táncolok, nyilván valami másért megyek el egy klubba. Ilyenkor persze fontos a környezet, meg a zene is, de valami egészen másra figyelek! :)

Étterem: bár zenében, kultúrában általában nem vagyok túlzottan "folk", az ételek tekintetében nagyon biirom a tradicionális, de egzotikus kajákat. Bírom a fűszeres cuccokat, de pl. van magyaros kedvencem is - ha még nyitva van -, a Spájz nevű hely. Itt igazi parasztos sonka-kolbász-szalonna-hagymával kombókat ehet fogyasztani. Különben meg sok mindent szeretek, csak legyen benne hús! Sajnálom, hogy pénzem nincs rá, hogy én nyissak egyet, és nem tudok róla, hogy bárki csinált volna éttermet Budapesten.  



Zene


Derrick Lomax Jr.

Mostanában kedvelt...
 
Számomra az  a fontos, hogy szórakoztasson és lekössön a zene. Mielőtt lankadna a figyelmem, fogjon meg újra és újra. Legyen határozott hangulata érzésvilága és ne egy kópia legyen. Sokszor hallgatok gyakorlatilag párhuzamosan újabb lemezeket, és fedezek fel újra meg újra régi cuccokat. Legutóbbi ilyen „reflashem” a klasszikus Tom Dissevelt-Kid Baltan (Song for the second Moon) lemez volt. Újabban kijött lemezek közül a legutóbb pl. Björk lemezét hallgattam sokszor (nagy kedvencem a csaj), Kate Busht, Fleet Foxest, kíváncsian várom az új Muse lemezt is. Szeretem ha valaki meglep egy új lemezzel és valamilyen módon mással áll elő, mint a korábbi anyagai.



Magyar zenekarok közül a Volkova Sisters és a Kamikaze Scotsmen nagy favorit nálam mostanában, illetve Temesvári Balázs (NOI, Deep in the Woods) „hangszobrász’ barátom is mindig elszórakoztat, ha látom élőben zenélni .



Bob Gordon

Az ideiek közül eddig a Liars, Grimes, Melvins, Beach House, Roots, Death in Vegas, Sigur Ros és a Death Grips lemezei kerületek be többször a lejátszómba. Retrospektív meg Moondog munkássága foglalkoztat mostanában.



Tony Tornado

Jelenleg az elektromos zenék megint jobban izgatnak, mint a "rock"-cuccok, azt már nem tudom követni, hogy melyik zenére milyen stiilusnevet sütnek rá, de pl. a glitch formavilága eléggé bejön, bár nem csinálnék ilyen zenét, de bizonyos összetevői izgalmasak számomra. banda: Gramatik. A hip-hop és a break ritmusok mindig közel álltak a szívemhez, ezekből - főleg a hip-hop-ból - ugyan most sok előadó van, de én inkább az old school, preDr. Dre dolgokat szeretem, ilyen ritmusokat mostanában kevesebbet hallok. Továbbra is fontos számomra a "dal", mint szerkezet.


Nick Domino

Primal Scream, Prince, The Hellacopters



Ezt üzeni a zenekar:

Koncert: Július 12., Dürer Kert


Azután a nyáron inkább kisebb fesztiválokon jelenik meg a zenekar, így játszunk a Beertok, a Fekete Zaj és a Börzsönystock Fesztiválokon is. Ezek a kisebb, tematikus rendezvények közel állnak a szívünkhöz, mert sokszor itt számunkra érdekesebb, szórakoztatóbb dolgokkal találkozhatunk, mint a main stream fesztiválokon, vagy legalább is koncentráltabban vannak jelen. Persze ezzel együtt bármikor ugyanilyen szívesen játszunk bármelyik nagy fesztivál színpadán is. Az ősz folyamán - lehetőleg szeptember-októberben - tervezünk egy EP+videoklip bemutató koncertet, itt készül majd a korábban emlegetett koncertvideó is.

Hogy jobban megismerd őket, a következő videókat ajánlják:

ez a My Brother's Gone To Shine slide-videoja



ez pedig a korábbi lemez egyik dala, ezt a klipet egy kanadai scifi-filmes csapat, a Galacticast csinálta nekünk

Szólj hozzá!

Címkék: zene ajánló koncert spacesh!t soundkitchen

A bejegyzés trackback címe:

https://backstagebass.blog.hu/api/trackback/id/tr424646918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása